Зурвас бичих Messenger Залгах

Барилгын зах зээлд амжилттай нэвтрэх нь

Барилгын зах зээлд амжилттай нэвтрэх нь

Монгол улсын барилгын материалын зах зээлд жилдээ 1,3 их наяд төгрөг эргэлддэг бөгөөд 800 гаруй барилгын материалын үйлдвэрлэгчид, 1200 гаруй томоохон худалдаа эрхлэгчид үйл ажиллагаа явуулдаг.

Эдгээрээс барилгын зах зээлд нэвтрэх арга зам, зорилтот сувгаа оновчтой сонгоогүй, салбараа судалгаагүйгээс үр ашиггүй, байгаа оноогүй олон сувгаар зар сурталчилгаагаа цацаж цаг хугацаа, хөрөнгө санхүүгээ эрсдэлд оруулсан барилгын материал ханган нийлүүлэгчид олон байдаг. Иймд онцгойлон энэ салбарт ажиллаж байгаа болон цаашид ажиллахаар төлөвлөж буй барилгын материал үйлдвэрлэгч, худалдаалагчдадаа зориулан барилгын зах зээлд нэвтрэх, амжилттай ажиллах арга замын талаарх зөвлөмжүүдийг хүргэж байна.

Энэ төрлийн зах зээлд хөл тавьж, байр сууриа олоход юуны өмнө таны барилгын материал, бүтээгдэхүүн Монгол улсын барилгын стандарт, норм дүрмийн шаардлага хангасан, бүтээгдэхүүн баталгаажуулалтын гэрчилгээтэй байхаас гадна зах зээлд амжилттай нэвтэрч, салбарынхандаа танигдах нь ихээхэн чухал юм.

Ингэхдээ барилгын салбарт бүтээгдэхүүнээ борлуулахын тулд хамгийн эхэнд зорилтот худалдан авагч тань “хэн бэ” гэдгийг тодорхойлох хэрэгтэй.

Барилгын материал борлуулагч, импортлогч, үйлдвэрлэгч гээд компаниудын хувьд худалдан авалт хийх шийдвэр гаргуулахын тулд эрх мэдэл бүхий зорилтот хүмүүст мэдээллээ хүргэх хэрэгтэй болдог.

Барилгын материалын худалдан авалтад голлох шийдвэр гаргадаг 5 төрлийн сегмент буюу зорилтот суваг байдаг гэж дэлхийн томоохон барилгын материал үйлдвэрлэгч корпорацын маркетингийн судалгааны алба үзсэн байна. Энэ нь барилгын материалын борлуулалт дээр урт хугацаанд ажилласан туршлагатай хүмүүсийн дүгнэлтээр мөн тодорхой харагдана.

Тэгэхээр таван төрлийн үйлчлүүлэгч хэн бэ? тэд юу хүсч байна вэ?

Үндсэндээ барилгын талбайд ямар материал ашиглахыг тодорхойлдог таван төрлийн хүмүүс юм.

Үүнд:

Барилгын хөрөнгө оруулагч, захиалагчид буюу санаачлагчид - Байшин, барилга барих шийдвэрийг гаргаж, хөрөнгө оруулалт хийдэг хүмүүс юм. Эдгээр бүлгийн хүмүүст баригдсан барилгын ашиглалтын зардал бага, эрчим хүчний хэмнэлттэй шийдэл, түрээсийн өгөөж өндөр, бизнес нь тасалдах эрсдэл бага байх, зах зээл дээр борлуулах үнэ өндөр байх, барилгын ажлыг дуусгах хурд зэрэг асуудлуудыг чухалд тооцож авч үзнэ.

Эрэлт бүтээгчид - Барилгын болон зургийн инженер, архитектор, дизайнерууд энэ бүлэгт хамаарна. Тэд төлөвлөж байгаа барилгын шинж чанар, барилгын гүйцэтгэлийн чанар, техник, физик, гоо зүй, хууль эрх зүйд нийцүүлэн төлөвлөх зэрэг асуудал хамааралтай болно. Томоохон барилгын материал үйлдвэрлэгчдийн хувьд зургийн болон дизайны талаас зурагт тусгаж оруулах нь борлуулалтаа өсгөх гол шалтгаан, томоохон хөдөлгөгч хүчин зүйл болдог.

Гүйцэтгэгчид ба барилгачид- Тухайн төслийг  цаг тухайд нь, батлагдсан төсөвт багтаан барих асуудал хамаарна. Тэд “Эрэлт үүсгэгч” буюу мэргэжлийн ажилтнуудын шаардлагыг үндэслэн “Санаачлагч”-дын хэрэгцээ шаардлагыг хангах ёстой.

Ханган нийлүүлэгчид- Бөөний худалдааны цэг, гэрээт борлуулагчид гэж нэрлэгддэг түншүүдийг тус бүлэгт хамааруулна. Энэ нь бүтээгдэхүүнийг гэрээлэгчийн барилгын талбайд эсвэл туслан гүйцэтгэгч компанид хүргэх борлуулалтын цэг юм. Тус түншүүд нь нийлүүлэлтийн найдвартай байдал, өрсөлдөөний шударга байдал, хүлээн зөвшөөрөгдсөн брэндийн нэр хүнд зэрэг тодорхой үзүүлэлтүүдийг дагаж мөрдөх чадварыг шаарддаг.

Мэргэжилтэй ажилтнууд буюу суурилуулагч, гүйцэтгэгчид - Энэ бүлэгт тухайн бараа материалыг барилгад суурилуулах үүрэгтэй хүмүүсийг хамааруулна. Өөрөөр хэлбэл сантехник, цахилгаан, холбоо дохиолол, лифт гэх мэт угсралт хийдэг мэргэжилтэй ажилтнууд юм. Тэдгээрийг суулгахад хялбар, худалдан авахад амар хялбар, ашиглахад аюулгүй байдал зэргийг ихэнхдээ хөрөнгө оруулагч буюу захиалагчид зөвлөдөг. Тэд барилгын инженер, архитекторуудын тодорхойлсон материалын сонголтыг дагаж мөрдөх эсвэл давуу гэж үзсэн өөр материалыг буюу жишээ нь; бага өртөгтэй, ашиглахад хялбар гэх мэт шалтгаанаар санал болгож эрэлт хэрэгцээ, аль хэзээний хийгдсэн сонголтыг өөрчилж болно.

Эдгээр таван төрлийн худалдан авагч бүлэг барилгын материал үйлдвэрлэгчид болон худалдаалагчдын борлуулалтад чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Тэгэхээр эдгээр бүлгийн хэрэглэгчдийн эрэлт хэрэгцээг ойлгож судлан, тохирсон борлуулалтын хувилбарыг санал болгох нь зөв юм.

Барилгын салбарынхан, барилгын материал хайж байгаа хүмүүс буюу дээрх бүлгийн хэрэглэгчид хаанаас, ямар хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл, сувгаар бараа бүтээгдэхүүний мэдээллийг түлхүү авч байна гэдгийн сайтар судалсны үндсэн дээр зар сурталчилгааны сувгаа төлөвлөх хэрэгтэй.


Тэгвэл барилгын салбарынхан хаанаас мэдээ, мэдээлэл авдаг вэ?

Интернет, салбарын сэтгүүл, сонин, үзэсгэлэн яармаг, салбарын мэргэжилтнүүдийн сургалт семинар, салбарын олон нийтийн арга хэмжээ гээд цөөн хэдэн сувгаас мэдээлэл авдаг нь судалгаагаар нотлогдсон.

Монголын барилгын зах зээлд нэвтэрч буй дэлхийн хэмжээний барилгын материал үйлдвэрлэгч компаниуд хамгийн эхлээд салбарын хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлтэй хамтрахыг эрмэлзэж, мэргэжлийн хүмүүсийг нэг дор цуглуулсан арга хэмжээ, сургалт семинар хийхийг чухалчлан үздэг. Энэ нь дээр дурдсан  5 бүлгийн хүмүүст мэдээллээ хүргэх хүчин чармайлт юм.

Түүнээс олон нийтийн телевиз, радио гэх хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр барилгын материалаа сурталчлаад байх нь хүссэн үр дүнд хүргэхгүйг судалж мэдсэн хэрэг юм.

Өөрөөр хэлбэл үр дүнгүй олон арга хэмжээнд оролцох биш, салбартаа нэр хүндтэй байгууллагуудтай хамтарч, олонд танигдсан сургалт, арга хэмжээ, үзэсгэлэнд оролцох нь ач холбогдол өндөр.

Энэ салбарт үйл ажиллагаа явуулж байгаа компаниуд зорилтот бүлгээ зөв сонгож, түүндээ тохирсон сувгаар бүтээгдэхүүнийхээ мэдээлэл, сурталчилгааг хийх, салбарын олон нийтийн арга хэмжээнд идэвхтэй оролцож, салбартаа сүлжих чадвараа нэмэгдүүлэх нь борлуулалтад өндөр үр дүн үзүүлнэ гэдгийн ойлгож, хэрэгжүүлдэг болсон нь сайшаалтай.

Жишээлбэл, Та зуслангийн газар дээрээ хоёр давхар байшин бариулах боллоо гэж бодъё. Хамгийн эхлээд зураг төсөл, төсвөө гаргахаас эхлээд дулаалгын материал, сантехник, фасад гэх мэт асуудлуудаа шийдэхийн тулд мэргэжлийн компанид эсвэл мэргэжлийн хүнд л ханддаг. Санаачлагч буюу хөрөнгө оруулагч барилгын мэргэжлийн хүн биш л бол өөрөө мэдэж төсөв бодоод зураг төслөө боловсруулаад, дулаалга, сантехникийн материалаа дур мэдэж сонгох нь ховор юм.

Мөн танай бүтээгдэхүүнийг хэрхэн зөв хэрэглэх зөвлөгөө контентыг хүргэх нь борлуулалтаа нэмэгдүүлж, үр дүнтэйгээр мэдээ, мэдээллээ таниулах хамгийн шилдэг арга зам юм. BARILGA.MN платформд хэрэглэгчдээс ирдэг асуултын 50-аас илүү хувийг төрөл бүрийн барилгын материалуудыг хэрхэн зөв хэрэглэх талаар асуултууд эзэлдэг.

Контент маркетингаар дамжсан зар сурталчилгааг хэрэглэгч ойлгоход маш хялбар байх ба тухайн брэнд эсвэл компани илүү үнэ цэнэтэй, мэргэжлийн гэсэн ойлголтыг хэрэглэгч, худалдан авагчдаа төрүүлж чаддаг. Контент маркетинг нь үе шаттай явагдах боломжтой бөгөөд мэдээллээ бүрэн хэмжээгээр эхнээс нь дуустал хүргэх давуу талыг олгоно. Жишээ нь барилгын салбарын сар тутмын БАРИЛГА.МН сэтгүүлийн сүүлийн 2 жилийн котентуудыг үзвэл цуврал контент байдлаар мэдээллээ хүргэж буй компаниуд их болсон нь контетнын ач холбогдлыг ойлгож давуу талыг олж авсан нь харагдаж байгаа юмКонтентыг бүтээж, нийтлүүлснээр та энгийн зар сурталчилгаа эсвэл шууд маркетингаас дээш төвшний, сонирхох бус бодит худалдан авалт хийх үйлчлүүлэгчдийг олж авах боломж бүрдэнэ.


Дараагийн нэг анхаарал хандуулах зүйл бол вэбсайт. Энэ цаг үед худалдан авагчид дэлгүүр хэсч барилгын материал хайхаас илүүтэй онлайнаар сонголт хийхийг илүүд үзэх болсон. Тиймээс энэ нь таны бүтээгдэхүүний интернет болон сошиалд байршуулсан зураг, видео, контент ойлгомжтой, өндөр чанартай байхыг шаардаж байна.

Таны сурталчилгаа хэчнээн сайн байсан ч өөрийн вэбсайтгүй бол итгэл төрүүлж чадахгүй ба  шинээр ирэх  үйлчлүүлэгчдийг холдуулж байдаг. Мэргэжлийн вэбсайт нь таныг албан ёсны харагдуулахаас гадна бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ маш тодорхой тайлбарлаж, таниулахад чухал үүрэг үзүүлдэг. Мөн вэбсайтдаа дэлгэрэнгүй мэдээллийг байршуулснаар онлайнаар зах зээлд нэвтрэхэд тусалж чадна.

Та өөрийн вэбсайттай болохын тулд заавал өндөр үнэтэй мэргэжлийн компани хөлслөх шаардлагагүй ба ашиглахад хялбар урьдчилан бэлтгэсэн загвар бүхий платформ ашиглаж болно.

Хэдийгээр дижитал шилжилт хийгдэж, онлайн худалдан авалт эрчимтэй хөгжиж байгаа ч хэвлэмэл сонин, сэтгүүлийг таашаан мэдээ, мэдээлэл авдаг, материалыг бодитойгоор барьж үзэж, мэдэрсний дараа худалдан авалт хийдэг хэсэг бүлэг хүмүүс байсаар байх нь тодорхой юм. Жишээ нь барилгын үзэсгэлэнд хамгийн олон хэрэглэгч, үзэгч зорин очдог. Тэндээс тухайн жилийнхээ захиалгыг хангалттай аваад өөр сувгаар зар сурталчилгаа явуулах шаардлагагүйгээр дараа жилийн үзэсгэлэнтэй золгодог компаниуд олон байдаг. Үзэсгэлэнгийн талбайн эрэлт их байдаг нь ч дээрх мэдээллийг баталж байгаа юм. Үзэсгэлэн худалдаа бол борлуулалтаа нэмэгдүүлж, илүү олон шинэ харилцагч татахад шилдэг маркетингийн суваг юм.

Мөн үзэсгэлэн худалдааны хамгийн том давуу тал  нь өөр өөр хэрэгцээ шаардлага, үзэл бодолтой худалдан авагчдтай нэг дор уулзаж санал бодлыг нь сонсон өөрийн бүтээгдэхүүний талаарх оновчтой судалгааны дүгнэлтийг авч үлдэх боломж гэж хэлж болно.

Маш энгийн хэрнээ хэзээ ч мартаж болохгүй нэг зүйл бол одоо байгаа голлох худалдан авагч, түншүүдээ халамжлах, байнгын эргэх холбоотой байх явдал. Хэрэв та өмнөх худалдан авагч, харилцагчтайгаа холбоо тасарвал өөр түнш хайхад хүргэх ба амар хялбараар тогтмол борлуулалт хийх асар их боломжуудыг алдах магадлалтай. Хэсэг хугацааны дараа ч санал хүсэлтийг нь сонсож, ямар нэгэн зүйлд тусламж хэрэгтэй эсэхийг асууж байхыг зөвлөж байна.

Борлуулалтын дараах үйлчилгээг дээд зэргээр үзүүлснээр үйлчлүүлэгч таны бүтээгдэхүүний шилдэг сурталчлагч болох нь гарцаагүй ба үүгээр дамжуулан дараагийн олон арван үйлчлүүлэгч, харилцагч нарыг татах юм.

Хэрэглэгчээ орхигдуулахгүй бүртгэлжүүлж, байнгын санах ойтой байж, менежментээ сайжруулахын тулд CRM системийг үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлэн ашиглаж болох юм.

Энэ салбарт амжилтын түүхүүдийг бүтээх өргөн боломжтой. Компанийн бүтээгдэхүүний талаар шилдэг харилцагч худалдан авагчтайгаа ярилцлага хийж, эерэг сэтгэгдлийг зорилтот бүлэгтээ хүргэх нь мөн чухал ач холбогдолтой арга. Гэхдээ таны бүтээсэн түүх зохиомол эсвэл бодит бус байж болохгүй. Хэрэв ингэвэл үйлчлүүлэгчээ хуурсан, ёс зүйгүй үйлдэл болно гэдгийг санаарай.

Хэрэглэгч залгахад менежер эсвэл оффисын утас авахгүй байх, дуут шуудан руу шилжих нь маш том алдаа болдог. Ялангуяа жижиг дунд худалдаа эрхлэгчид дуудлага авахгүй, холбогдож буй харилцагчтай албан бусаар харьцах зэрэг үзэгдэл элбэг байдаг нь нууц биш. Ингэснээр холбогдож буй харилцагчийг өөр ижил төрлийн бараа материал борлуулагчруу хандах, танай байгууллагын талаар сөрөг сэтгэгдэлтэй үлдэхэд хүргэх өндөр эрсдэлтэй.

Барилгын маркетингийн дээрх  санаанууд нь хэрэглэгчидтэй харилцаа тогтоож, үйлчлүүлэгч болгон хувиргахад чиглэсэн онлайн болон бусад хэлбэрийн хүчин чармайлтын жишээнүүд билээ. Удаан хугацааны шилдэг харилцагч, хэрэглэгчийн туршлагаас эхлэн, ирээдүйн үйлчлүүлэгчид таны бизнесийг интернетийн хайлтын системээс, аль нэг вэбсайтаас олох хүртэл арга замуудыг багтаахыг хичээлээ.

Та барилгын салбарын бизнест амжилтад хүрэхийн тулд дээрх зөвлөмжүүдийг ашиглаарай.

Хуваалцах:

Сэтгэгдэл бичих

АНХААРУУЛГА:
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд barilga.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.